همه چیز از همه جا
همه چیز از همه جا

منوي اصلي
صفحه اصلي
پروفايل مدير
عناوين وبلاگ
آرشيو وبلاگ
پست الكترونيكي

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی رو در این سایت سپری کنین
آرشيو
هفته سوم بهمن 1393
هفته سوم بهمن 1393
هفته سوم بهمن 1393
هفته سوم دی 1393
هفته دوم دی 1393
هفته سوم دی 1392
هفته سوم دی 1391
هفته دوم بهمن 1391
هفته چهارم دی 1391
هفته سوم بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته اول بهمن 1390
هفته چهارم دی 1390
هفته دوم دی 1390
هفته چهارم بهمن 1390
هفته سوم بهمن 1390
هفته دوم بهمن 1390
هفته سوم دی 1390
هفته دوم دی 1390
نويسندگان
قادر فروزش
حوریه رضایی
رقیه کریمی
سمیه کریمی
هادی کرندی
سجاد نجفی
اسماعیل رمضانی
رباب فروزش
کد هاي جاوا

مراسم عيد فطر در کشورهاي اسلامي  <-CategoryName-> 

عيد فطر در کشورهاي عربي

عيد فطر در کشورهاي عربي به عنوان بزرگ ترين مناسبت سالانه از سوي همه اقشارجشن گرفته مي شود. معمولا در ميان احکام وفرايض ديني، روزه در کشورهاي اسلامي به ويژه عربي از جايگاه ويژه اي برخوردار است. آنان عيد فطر را جشن مي گيرند و از خدا شاکر هستندکه توانسته اند ماه مبارک رمضان را با سربلندي به پايان برسانند و فرايض ديني خود را انجام داده اند. در مصر و سوريه عيد فطر با برگزاري جشن هاي خياباني همراه است.
حتي افراد غيرمسلمان ساکن اين کشورها نيز در جهت هرچه باشکوه برگزار شدن عيد فطر تلاش مي کنند. معمولا در اين روز غرفه هايي در فضاهاي وسيع وباز برپا مي شود و جشن هاي خياباني در آن برگزارمي شود. و رقابت غرفه داران در دعوت ازچهره هاي معروف کشور يکي از راه هاي رونق غرفه هاي اين جشن است.
در يمن ، مردم با فرا رسيدن عيد سعيد فطر جشن مي گيرند، بهترين لباس خود را مي پوشند و با شيريني به ديدن خانواده، دوستان و نزديکان خودمي روند و به يکديگر به ويژه کودکان هديه مي دهند.
شهروندان اماراتي در آخرين روزهاي ماه مبارک رمضان با خريد لباس نو و تغيير برخي از لوازم منزل به استقبال عيد سعيد فطر مي روند.
براساس يک سنت ديرينه مردم امارات عيد را در کنار اعضاي خانواده، دوستان و ديگر مسلمانان با شکرگزاري به درگاه خداوند سپري مي کنند.مسلمانان اماراتي در روز نخست عيد فطر بعد از خوردن خرما و برخي شيريني هاي سنتي لباس هاي نوي خود را پوشيده و به مسجد مي روند تا نماز عيد فطر را اقامه کنند.عيد فطر در امارات عربي متحده سه روز تعطيل است و معمولا يک روز قبل از فرارسيدن عيد نيز تعطيل هستند.پس از بازگشت از نماز افراد کوچک تر به خانه بزرگترهاي خود مي روند تا عيد را به يکديگر تبريک بگويند. مسلمانان اماراتي پس از يک ماه روزه و عبادت در منازل خود با شيريني، ميوه و انواع خوراکي از ميهمانان خود پذيرايي مي کنند. برگزاري جشن هاي مختلف در منازل و مکان هاي مختلف به همراه اعضاي خانواده، فاميل و دوستان و چراغاني اين مکان ها از ديگر سنت هاي مسلمانان پس از يک ماه روزه داري است. بازي هاي دسته جمعي، نقاشي با حنا بر روي دست و داستان سرايي از ديگر مراسم هايي است که در امارات عربي متحده در ايام عيد فطر برگزار مي شود.
از سويي ديگر تماس تلفني و يا ارسال نامه هاي تبريک نيز مهم ترين اهداف رهبران کشورهاي اسلامي به شمارمي رود که به مناسبت عيد فطر مي باشد. درحقيقت عيد فطر يک سنت حسنه ميان مسلمانان است که پيوند طبيعي بين مناسبت ديني و جامعه ايجاد مي کند.
عيد فطر در مصر

مسلمانان مصر جشن و سرور خاصي در عيد سعيد فطر دارند که ميراث گذشتگان آنها به شمار مي رود. يک هفته قبل از شروع عيد سعيد فطر خيابانها و کوچه هاي اين کشور رنگ و بوي خاص عيد را به خود مي گيرند و بازارهاي مختلف از ازدحام و شلوغي خاص عيد برخوردار مي شوند.
مسلمانان مصري در عيد سعيد فطر براي کودکان خود لباس و کفش مي خرند و حتي جوانان نيز به خريد لباس نوي عيد مي پردازند. شب عيد فطر مصري ها آوازهاي خاصي که يکي از آنها " اي شب عيد " است را مي خوانند، اين آواز که از سروده هاي قديمي مصر باستان به شمار مي رود ريشه در افسانه ها و اساطير دارد.خواندن سرودها و آوازهاي گروهي در اين ايام به همراه برخي از آداب و رسوم و حرکات خاص، از زمان فراعنه سرچشمه گرفته است و اينک با گذشت قرنها همچنان آن را حفظ کرده و در عيد فطر برگزار مي کنند.
زنان و دختران مصري يک روز قبل از فرارسيدن عيد فطر شيريني هاي خاص اين روز را تهيه مي کنند و هنگامي که به عيد ديدني مي روند، آن را به ديگران و همسايگان هديه مي دهند و يا شب عيد فطر به همراه گوشت، ميوه، سبزي و شيريني به خانواده هاي نيازمند مي دهند تا آنها نيز اين روز را به شادي و شعف سپري کنند.
مصري ها پس از اينکه نماز عيد فطر را برپا کردند و لباس نوي عيد پوشيدند، بر اساس تعاليم ديني به ديدار دوستان و نزديکان خود مي روند و فرارسيدن عيد فطر را به يکديگر تبريک و تهنيت مي گويند و طي اين ديدار دوستان خود را براي يک وعده غذايي دعوت مي کنند. سپس به ديدار اموات در قبرستان مي روند و براي آنها دعا مي خوانند. شادي و شعف کودکان در اين ايام بسيار زياد است، آنها لباسهاي رنگي خود را مي پوشند و از صبح بسيار زود به خيابان هاي محل خود در شهر يا روستا ميآيند تا همراه خانواده هاي خود به باغها و بوستانها بيايند و يک روز عيد يا بيشتر را در اين اماکن سرسبز سپري کنند. بيشتر مصريها در شهرهاي ساحلي اسکندريه به تفريح مي پردازند و غم هاي خود را فراموش مي کنند.
برگزاري مراسم عروسي در اين روز بسيار شايع است. کودکان در اين روز هديه عيد دريافت مي کنند. در اين ايام بازي هاي مختلف چون بازي با چوب و آتش بازي بسيار رايج است و همه در آن شرکت مي کنند. برگزاري مسابقه و جشنواره هاي ورزشي از سوي جوانان در اين روز به اوج خود مي رسد و همه افراد سعي مي کنند که اين روز را به بهترين نحو سپري کنند.

عيد فطر در مالزي

عيد فطر در مالزي بسيار باشکوه برگزار مي شود. در ايام عيد فطر، دانشگاه ها و مدارس مالزي يک هفته تعطيل است، هرچند ادارات و موسسات دولتي تنها دو روز تعطيل هستند. سابقا تعطيلي عيد فطر، دو هفته بود; که به دليل بعضي مخالفت ها به يک هفته کاهش داده شد.
عيد فطر در اين کشوربنام "هري رايا" معروف است که مراسمي ديدني دارد. در اين روز، مسلماناني که توانسته اند با عنايت خداوند، يک ماه تمام را روزه بگيرند و طبق دستورات الهي، گناه کمتري مرتکب شده، ثواب بيشتري در پرونده اعمال خود به ثبت رسانند، پيروزي شان را جشن مي گيرند.
جشن هري رايا، درست از لحظه رويت هلال ماه شوال آغاز مي شود. مسلمانان مالزي، شب عيد فطر را در منازل خود سپري مي کنند و صبح روز عيد، اول وقت براي نماز هري رايا به مساجد مي روند. معمولا در شب پيش از عيد فطر، خانواده هاي مالايي، به ويژه زنان خانه دار به تهيه غذاها و شيريني هاي سنتي مخصوص اين عيد مي پردازند.
از مهم ترين اين غذاها، رندانگ است که از گوشت گاو و مرغ پخته شده در شيرنارگيل درست مي شود. ديگر غذاي سنتي مخصوص عيد فطر، کتوفات است که از برنج پيچيده شده در برگ خرما تهيه مي شود.
آنها سپس با حلقه هاي گل، به مزار عزيزاني مي روند که اين رمضان در کنار ايشان نبوده اند و برايشان نماز مي خوانند. سپس به بازديد بزرگان خانواده مي روند و صله رحم را به جا ميآورند. آنها همچنين با پخت غذاهاي مخصوص، آن را به عنوان خيرات در بين کوچه ها و معابر، ميان ديگران تقسيم مي کنند. مردم همچنين در خيابان ها ، دکه هايي تزئين شده با گل رامشخص مي کنند و به ارائه شيريني ، ميوه و پوشاک مي پردازند. پختن شيريني موزي يکي از رسوم پخت شيريني عيدفطر است. اين دکه ها نمايي جالبي به خيابان ها وگذرها مي دهد.
مردم نيز پس از خريد هدايا به ديدن يکديگر مي روند. مردم مالزي دوست ندارند فردي با کفش وارد خانه شان شود لذاکفش ها را در آستانه خانه در ميآورند و به همراه گل و شيريني و هديه وارد خانه مي شوند. آنان تاشب هنگام به پذيرايي مهمانان مي پردازند. زنان لباس هاي خود را باحلقه هاي گل تزئين مي کنند ومردان شيک ترين لباس هاي خود را بر تن کرده وعيد فطر را هرچه با شکوه تر جشن مي گيرند.
آتشبازي در شب هاي عيد فطر مرسوم است; البته براي آتش بازي محدوديت هاي قانوني وجود دارد، اما مواد آتش بازي به طور غيرقانوني از بازارسياه خريده مي شود; با وجود ممنوعيت آتشبازي، اين مراسم به ويژه در بين بچه هاي مالايي از محبوبيت برخوردار است. آتشبازي از روزهاي آخر ماه رمضان شروع شده و تا يک هفته پس از پايان ماه رمضان نيز ادامه دارد.عيد فطر در مالزي، تنها يک عيد مذهبي و ديني نيست; بلکه عيد ملي است[و تمام چيني هاي مقيم مالزي و پيروان ديگر اديان نيز در اين جشن شرکت مي جويند.

منبع: http://www.mardomsalari.com/Template1/News.aspx?NID=113928

عيد فطر در اندونزي

در اندونزي، اين عيد، عيد الفطري ناميده مي شود. به دليل وجودچند فرقه مختلف در بين مسلمانان اندونزي، اکثر مردم براي پرهيز از اختلاف به زمانيکه از طرف دولت اعلام مي شود اقتدا ميکنند. اين روز، يک تعطيلي عمومي است و تعطيلات چند روز قبل از عيد آغاز شده و تا چند روز بعد ادامه دارد و مدارس نيز برنامه خاصي براي اين مدت در نظر مي گيرند.
يک رسم ديگر در اندونزي، موديک(mubik) نام دارد و به معناي بازگشت به سرچشمه است و در طي آن، مهاجريني که از شهرهايي چون جاوه يا جزاير ديگراندونزي به جاکارتا آمده اند، براي چند روز به موطن خود باز ميگردند و از والدين واقوام خود ديدن ميکنند.

عيد فطر در ترکمنستان

جشن عيد فطر يکي از مراسم ديدني و زيبا درميان ترکمن هاي مقيم ترکمنستان مي باشد که همراه با رسوم خاصي اجرا مي شود. اکثر مراسم عروسي و عقدکنان دخترها و پسرها در اين روزفرخنده برگزار مي شود. کوچک ترها به ديدن بزرگ ترها و ريش سفيدهاي فاميل مي روند و باشيريني و نان هاي مخصوصي که از عسل و شير تهيه شده پذيرايي مي شوند. ريش سفيدها شروع به آواز خواندن و نواختن آلات موسيقي مخصوص ترکمن ها را مي کنند و کوچک ترها نيز آنان راهمراهي مي کنند. در ميان زنان نيز شور وهلهله اي برپا است . آنان با لباس هاي رنگارنگ وطلا و جواهرات خود در اين مراسم شرکت مي کنند و به آماده کردن بساط نهار و شام مي پردازند. مردم در پايان جشن عيد فطر به همسران شان هديه مي دهند. مسابقه اسب دواني و کشتي نيز جز مراسم جشن فطر مي باشد و برنده از ريش سفيد قبيله جايزه دريافت مي کند و او ازآن به عنوان برکت زندگي اش ياد مي کند.

عيد فطر در پاکستان

مسلمانان پاکستان نيز مانند ديگر کشورهاي مسلمان نشين، روز عيد را با اقامه نماز عيد فطر و صرف صبحانه اي ساده آغاز مي کنند. سپس به ديدار بزرگان خانواده مي روند و صله رحم را به جا ميآورند.البته جشن واقعي عيد فطر در پاکستان، از ظهر آن روز شروع مي شود. شوهرها و پدرها به فرزندان و همسرانشان عيدي مي دهند و خانم هاي خانه، غذاي خوش طعمي را که به "خرماي شيرين شده" معروف است، آماده مي کنند و همگي با هم به هنگام صرف ناهار، روز عيد را جشن مي گيرند. همچنين مردم پاکستان در اين ايام اين است که دامادهايي که هنوز عروسي نکرده اند، به همراه خانواده و فاميل براي عروس عيدي مي برند. ونيز تازه عروس ها وتازه دامادها به ديدار خانواده هاي خود مي روند. همچنين طبخ غذاها و شيريني هاي مخصوص از ديگر رسوم مردم اين کشور در عيد سعيد فطر است.
تعطيلات عيد فطر در پاکستان سه روز است و در آن، مدارس و اداره ها تعطيل مي شود و همه به تفريح و شادي مي پردازند و بيشتر وقت خود را با اقوام و آشنايان مي گذرانند.

عيد فطر در هندوستان

مسلمانان کشور هندوستان نيز در روز عيد فطر آداب ويژه اي دارند. پس از نماز، بزرگترين فرد خانواده در منزل به انتظار اقوام و آشنايان مي ماند و براي پذيرائي از آنها، غذاي عيد فطر را تهيه مي کند. کوچکترها با حلقه هاي گل به ديدار ريش سفيد خانواده مي روند و ظهر عيد فطر را با هم مي گذرانند. در اين روز، موسيقي سنتي هندي در کوچه و بازار نواخته مي شود و مردم لباس هاي نو به تن مي کنند. در حقيقت نمايش نمادهاي سنت و فرهنگ اصيل هندي، بخشي از جشن عيد فطر را به خود اختصاص مي دهد; به طوري که بدون آن، عيد مفهومي ندارد و با آن، رنگ و بوي ديگري مي گيرد. از اين رو جشن عيد فطر، در ميان مسلمانان هندي به دليل سبک خاص فرهنگي که دارند، اندکي متفاوت است.

عيد فطر در ژاپن

مسجد جامع توکيو هر ساله شاهد برگزاري عيدفطر و نماز فطر مي باشد. مسلمانان ساکن در توکيوهمه ساله قبل از طلوع آفتاب به سوي مسجدجامع توکيو مي آيند تا در نماز فطر شرکت کنند.اين مسجد يکي از زيباترين و بزرگ ترين مساجدژاپن به شمار مي رود. خادمين و بانيان ودست اندرکاران اين مسجد اهل کشور ترکيه مي باشند. اين مسجد داراي دو طبقه است وحياطش در طبقه دوم قرار دارد. مسلمانان در هردو طبقه به جماعت مي ايستند. امام جماعت مسجد نيز از اهالي ترکيه است و به ترکي صحبت مي کند، اما گفته هاي او به انگليسي و ژاپني هم ترجمه مي شود. به طور کلي مراسم عيد فطر دراين مسجد حدود 2 ساعت برگزار مي شود. پس ازنماز به نمازگزاران صبحانه مفصلي داده مي شود وبا شکلات و شيريني از آنان پذيرايي مي شود.مسلمانان در ژاپن که از کشورهاي مختلف بانژادهاي گوناگون هستند اين مراسم را در مسجدبرپا مي کنند و آن روز به سرکار نمي روند ومرخصي مي گيرند تا در خانه نيز به جشن ادامه دهند.

عيد فطر در چين

منطقه خودمختار (هوي نينگ شيا)بزرگ ترين منطقه مسلمان نشين چين است . ازميان جمعيت 5 ميليون و 300 هزار نفري اين منطقه ، (هوي ها) يک سوم آن را تشکيل مي دهند. بقيه جمعيت اين شهر را نيز مسلمانان تشکيل مي دهند. اين مسلمانان در (نينگ شيا)پيش از سه هزار مسجد ساخته اند. مسجد (تون شين ) يکي از مساجد تاريخي و بزرگ اين منطقه است که نماز عيد فطر در آنجا برگزار مي شود. هنگامي که عيد فطر فرا مي رسد مقامات اين شهربراي تبريک به مسلمانان و ديدار از روحانيان به اين مسجد ميآيند و نشست هاي مذهبي برگزارمي کنند و در اين منطقه فعاليت هاي مذهبي منع ندارد و مردم مسلمان مي توانند به راحتي درخيابان ها به جشن بپردازند. آنان در خيابان هاشکلات و شيريني هاي خانگي پخش مي کنند وسپس به ديدن بزرگ ترها مي روند و صله رحم انجام مي دهند.


کسب درآمد

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






+ نوشته شده در سه شنبه 8 شهريور 1390برچسب:عید فطر,فطر,مراسم عید فطر,عید در کشور های جهان,,ساعت 5:34 توسط قادر فروزش |
مطالب پيشين
» شکوفایی استخر شهدای هادیشهر
» معلم عزیز روزت مبارک
» کسب سهمیه المپیک در مسابقات والیبال ساحلی توسط دانش آموز جلفا
» دانلود زلزله نگار برای کامپیوتر
» جلفا - تفرج گاه زیبای آذربایجان
» عکس فرزند نازم ایلیا
» SafeSearch چیست ؟
» موجودی شما در بانک
» صعود از روی مشکلات
» مرغی که فکر می کند پنگوئن است!
» قند موجود در خوراكی ها به روایت تصاویر
» خواص میوه های شب یلدا
» جالبترین معادله های جهان‏
» زیباترین دانشگاه ایران کجاست؟
» مراتب ایمان
» گاوچران و اسب دزد
» جملات پربار و خواندنی از بزرگان
» در مان سوختگی با تخم مرغ
» شعری زیبا از فریدون مشیری





موضوعات
دل نوشته ها
سلامتی
ناب ناب
عجایب
عکس جذاب و دیدنی
اقتصاد
کودکانه
طنز
شعر
ورزش
فوتبال
پيوندها


نماز ستون دین بهترین سایت سرگرمی و تفریحی صرفا جهت اتکار خطرناک سیاسی علمی و ... فیلم DVD نمونه سوالات امتحانی نسیم زندگی سایت علمی و ورزشی و تفریحی سایت کسب درآمد واقعی ::::مطالب مفید:::: سایت معدن ، همه چیز در مورد آتشباری آموزش آنلاین انگلیسی مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد سایت تغذیه کیت اگزوز زنون قوی چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان همه چیز از همه جا و آدرس forozesh.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

پيوندهاي روزانه

استخر و سونای شهدای هادیشهر
کارشناسی تربیت بدنی و سلامت جلفا
پیگیری مرسولات پستی
خرید اینترنتی بلیط قطار
خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
استخدام راحت و کسب درآمد واقعی.
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

 

فال حافظ

جوک و اس ام اس

قالب های نازترین

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

طراح قالب

Power By:LoxBlog.Com & NazTarin.Com